Fortsätt till huvudinnehåll

Snö snö snö

såhär trött är hunden när vi kommer hem från jobbet
Hunden och jag har just avslutat tredje veckan som heltidsarbetande medlemsservice-personer, eller vad man säger om en medlemsservice-hund.
Nu är det fredag, vintern har gjort storstilad comeback med snö i mängd, och minusgraderna blir fler. Eller hur säger man? Det blir kallare och kallare kanske låter tydligare.
Eftersom vår tillvaro består av att gå upp kl 6 och skutta till jobbet och sen komma hem, äta, skutta ut en stund och sen sova, blir det inte mycket att blogga om. Inte tycks jag ta några bilder heller.
Måste kolla, har jag verkligen inte fotat nånting?! Jo, några bilder hittade jag visst:

smörgåstårta hos min mor som fyllde år i lördags. mums mums.

vet att jag borde ta ner stjärnan men den är ju så fin och ger så vackert gult mjukt ljus

tussen har gömt sig bakom gardinen och spanar på det intet ont anandes offret roland
Blev lite inspirerad av min dotter som bloggade om vad hon läste, och tänkte kanske sno denna idé litegrann - om det är ok att sno bara litegrann...,hehe. Eftersom jag ändå vill vara en fin människa, kan ni ju börja med att läsa hennes inlägg. Klicka bara HÄR.
Nästa problem - jag läser ju knappt något för närvarande.
Hoppsan, då kan det ju vara knepigt att skriva bok-inlägg. Lite läser jag dock, om jag hinner innan jag somnar. Somnar nämligen extremt snabbt. Jag minns ofta att jag gick och lade mig, sen minns jag inget mer eftersom jag sover när huvudet landar på kudden. Men om jag nu skulle orka några minuter, läser jag just nu en ganska tråkig töntig deckare som heter...eeeeeeh kommer inte ihåg. Ska gå och kolla.
Ok, den hette "Den farliga leken" av Mari Ljungstedt. Handlar om några vackra människor i Stockholms modevärld som befinner sig på Gotland för en fotografering. Och så händer det hemska saker. Gaaaaaah! Vet inte vad jag ska berätta mer. Karaktärerna känns inte verkliga utan...ja...overkliga.
Inte så värst spännande. Man bryr sig inte så mycket.
Visst vill ni läsa den nu?
Tack Elin att du gav mig inspo, tyvärr hade jag inget att berätta.
här är den. klimatsmart pocket, det är ju bra iallafall. boken bredvid är VÄLDIGT mycket bättre!
Och så vill jag gärna dela denna otroligt vackra bild på mina Birkenstock och mina kamouflage/leopard/djungel-brax. Se och njut.

lägg märke till en bit svans och en tass till vänster!
Ledig helg väntar! Och jag har beställt nya löparskor. Brooks nånting GL14 superduper tror jag de hette.
Trevlig helg då! Ska skärpa till mig och skriva vettiga bokinlägg i framtiden.
Tjing!
berglin. de e grejer de.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v