Fortsätt till huvudinnehåll

Sköna tisdag

Det blev rätt mycket jobb föregående vecka, men det känns lugnt på nåt sätt. Trodde det skulle kännas ännu värre, he-he. Terminsstarten har varit lugn, vädret har ju varit helt enastående fantastiskt och folk har inte riktigt kommit inomhus ännu, känns det som. Eller så har de bara tröttnat på Friskis i största allmänhet.
Jag har gjort ett reafynd, kolla bara :

otroligt ovan men skön känsla!
Skulle prova dem igår kväll med Smilla...gjorde det också men överraskades av samlade regnmängden för hela månaden ungefär kändes det som. Upptäckte att det var riktigt bra att ha dem när det regnade, inga strumpor som blev blöta, bara fötterna. Och skorna torkar snabbt. Dock funkar de ju inte när det blir kallare, men det blir ett senare problem.
Idag vaknade vi återigen till det där underbara härliga klara lagom varma/kalla vädret - aaaaaaaah! Absolutely marvellous!
Ut i naturen blev det såklart! Joggingtur i Lill-Janskogen. Kan knappt med ord beskriva hur himla underbart detta är, att träna utomhus med mitt älskade djur. Ett av djuren iallafall, tvivlar på att det skulle vara lika underbart att ha Roland och Tussen med sig.
Såhär nöjd och kultur-tantig ser jag ut när jag tänker på detta:

och ja, jag har läsglasögonen på. måste ha det när linserna är i, annars ser jag typ ingenting när jag läser. oh the glory of getting older!
Och såhär nöjd ser jag ut när vi är ute i naturen:

naturnörden

Igår lade hela datasystemet ner precis som vi hade ca femtielva pass samtidigt på Hornstull. Kön ringlade sig ut på Långholmsgatan, och vi jobbade som små illrar för att få ut folks biljetter till sina bokade pass. Då ropar en rådig dam (enligt henne själv, antar jag) från kön: "Kan ni sätta på kortläsarna?" (hon menade då biljettautomaterna för biljetter till de pass som ligger närmast i tiden). Vi ba: åh men TACK att du säger till, vi tänkte inte på det. Vi har inte satt på dem för det är så kul att skriva ut ett par hundra biljetter manuellt.
´
Eller nej, det sa vi inte. Jag hojtade: det är kö för att datasystemet ligger nere.

Och sen sa hon inget mer.

Så intressant att folk faktiskt tror att vi inte hade tänkt på att slå på biljettautomaterna!? Hilarious faktiskt.

Avslutar med några vackra hundbilder (nu blev ni allt överraskade va! Hundbilder, det är inte var dag, det! Eller jo, det är det det är. Ja, ja.)

trailrunning med älsklingen

en glad suddig tjej

åh, min fina fina hund.
Det var allt. Nu ska jag gå omkring lite i mina Five Fingers.

Hej hopp svampsopp.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v