Fortsätt till huvudinnehåll

Livet








Livet. Så svårt att greppa. Och plötsligt har det gått massa tid.
Jag åkte till Paris och hälsade på Elin. Innan dess hade jag ytterligare ett bråk med min mor. Jag har fått nog nu, och tänker inte ödsla mer energi på att ha dåligt samvete när det borde vara hon som har dåligt samvete.



Jag känner mig så oerhört lättad över detta beslut. Som om precis allt blev lite lättare. Som om jag äntligen får fatta egna beslut. Göra vad jag vill.
jag vickade på F&S lidingö. 

firade Jacob, 22år! Hurra!

kvällsljuset! WOW!




Tänkte då kanske:

1.skaffa en till hund
2.börja med styrkelyft

Vi får se :)



Först throwback: Paris last weekend!

åh vad det är vackert i paris! eller inte.

På RER:en från CDG till Gare du Nord. Smickrande ljus! Lite spy-grönt sådär!

Sådärja, lite vackrare!

börjar acklimatisera mig

rätt okej väder










gatulivet. storstad. man kan andas.

elin gillar att fota!

vid republique på väg hem

tar ännu en chans att posera vid en äkta fransk balkong. en balkong i frankrike alltså.

vi beställde pizzor från pink flamingo. asså, pizza med aubergine och hoummus! HEAVEN!


duncan delar rättvist. OBS han är ej puckelryggig, han har långt hår som ligger som en puckel

sen var det dags för höjdpunkten! jag klädde ut mig till italiensk tant med fejk-pucci. men snygg är den!

le grand rex! konsertdax!

Taa-daaah!!!

magic. och danny elfman var där och sjöng. magic igen.

och sen satt jag på CDG igen på väg hem.

utsikt från flygbussen. jäkligt ödsligt i stockholm.
Och vips var jag hemma och åkte typ direkt (så kändes det) till brandutbildning i Orminge. Och sen ledde jag pass på Gärdet och det började brinna i garaget. Hepp hepp! Jag cyklade därifrån innan de bestämde om de skulle evakuera eller ej.

smilla och jag gick till jobbet

stockholm är en väldans vacker stad

och smilla fick sin frukost i gräset utanför

hemma speglar sig min lavalampa i fönstret. älskar lavalmpan. älskar hösten.
dagarna är helt otroligt fantastiska

det finns många fina pinnar i naturen

vid stora skuggan. undrar hur många hundra år det här trädet är?

hejdå

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v