Fortsätt till huvudinnehåll

Och så var det drömdags igen...


Varje gång något händer i mitt liv som berör mig på djupet, så drömmer jag otroligt mycket. Det känns väldigt tydligt att det är bearbetande drömmar, och att saker kommer upp till ytan som jag inte visste att jag visste.
Inatt drömde jag (något förenklat) följande:
Jag och en person jag nyligen har träffat är på en plats som är ett slags blandning av gym och hotell. Vad vi hela tiden vet, är att vi ska vara med på nån sorts filminspelning där vi ska hoppa ner i en pool och bli skjutna.Det är bara det att en av oss, vi vet inte vem, dör på riktigt. Och det är Penelope Cruz som ska skjuta oss med pistol.
Den här andra personen är helt lugn och verkar i det närmaste oberörd av vad som ska ske, han har bestämt sig och inget spelar nån roll. Jag däremot blir mer och mer förtvivlad, för jag vill inte dö.
Vi hoppar i poolen och väntar på skottet, och jag klamrar mig fast vid min vän och gråter och skriker att jag aldrig mer kommer att få träffa mina barn. Han är fortfarande lika lugn, och Penelope står där, redo att skjuta.
Jag gråter helt förtvivlat.

Då vaknar jag, verkligen lika förtvivlat gråtande som i drömmen. Har känt mig skakad hela dagen.
Tolkning, någon?
Jag har mina teorier, men det vore kul att höra nån annans.....

Kommentarer

  1. hej hej

    jag vågar mig på en tolkning! :)

    Jag har också drömt om att dö, och precis som du är omgivningen alltid helt oberörd. Och för mig handlade det nog mycket om en rädsla att inte betyda något för personer som man själv bryr sig om, och en rädsla att inte beröra andra människor. En känsla av utsatthet.

    Sedan tror jag alltid att man har en viss rädsla för att dö, helt enkelt för att man inte vill det och inte vill förlora de man älskar (vilket ju blir konsekvenserna för en själv, även om det är jag som dör och inte de man älskar).

    Och inte minst eftersom den här personen som jag antar jag vet vem det är rörde upp en hel del gammalt i skåpet är det ju inte märkligt att han/hon står oberörd av domedagen eftersom han/hon är delaktig i det du velat lämna.

    Rätt eller fel? :)

    SvaraRadera
  2. Kul att nån vågar sig på en tolkning!

    Jag tror absolut som du, att det handlar om rädsla att inte betyda nåt för dom man bryr sig om och också om rädsla att ge sig in något okänt.
    Har läst nånstans, att när man drömmer att man ska dö, behöver det inte betyda att man faktiskt dör, utan att något gammalt är slut och något nytt ska börja.
    Och det rör ju onekligen upp en hel del gamla känslor, att våga ge sig in i något med en "okänd" person.
    Häftigt ändå vad drömmarna försöker tala om. Och att det är sånt man vet nånstans...men inte tar upp till ytan i vaket tillstånd.
    :)

    SvaraRadera
  3. Min tanke, inte tolkning:

    Just let go.
    Du behöver inte klamra dig fast vid någonting och en del av dig vet uppenbarligen det!
    Men den andra delen... :-)

    KRAM!
    SS

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v