Fortsätt till huvudinnehåll

Semestertider

Lugnt, avslappnat, inte en massa planer.

Semestern är här, och jag och hundarna bara såsar runt och tar det lugnt.

Varje kväll, och jag menar verkligen varje kväll, springer vi en runda. Jag har mina Vibram Fivefingers, som faktiskt har gjort mitt liv lite bättre.
Jag bara älskar att skutta runt i dem.
Mitt steg känns helt naturligt, det är helt otroligt kul och skönt, och mitt skruttiga knä har gått upp i rök. Det går inte att springa i dem om jag inte sätter i fram- eller mellanfoten först. De superuppbyggda, jätte"hjälpsamma" skor som vi annars springer runt i, gör dels att fotens muskler inte används som foten är gjord för, dels inbjuder till att sätta i hälen först, vilket bromsar upp steget och gör att knäet får ta mycket stryk. Mig har det hjälpt något ofantligt, plus att det är så himla härligt och roligt!
Nog från väckelsepredikanten om detta.
Vi tar en titt på senaste tidens bilder!


Här sitter jag på balkongen och lyssnar på Rammstein med ett fånigt, saligt leende på läpparna. Det är nåt med tyngden i musiken....känns lite som Götterdämmerung.

Klippte håret på mamma.

Egon och Roland har gärna koll på varandras aktiviteter.

En varm dag var vi bjudna på middag hos Pär och Henrik. Det var skönt att ligga och ta igen sig på balkongen. Och okej, skälla lite på en Ridgeback som gick därnere på gatan. Fast bara en gång.

Den något försiktigare flickan Smilla nöjde sig med att ligga innanför balkongen. Min ängel.

Och hemma på vår balkong tog Roland igen sig med sin kära vän Mamma Mu.


Aaaaaa, älskar er, Vibrams!

Puss puss! Okej, ska sluta nu.

Hej jag heter Tussen och jag är vacker, intelligent och trevlig!
Ytterligare en familjemiddag. Se så trevlig och fin jag är säger Tussen.

Vi är ganska tajta

Roland kan vara lite för tajt, säger Tussen

Men det gör inte så mycket

Målade naglarna i nyansen "Poolside" och spretade lite extra med tårna!

Det har varit varmt, och vissa har tyckt det har varit ganska tufft

Ibland tänkte vi att åskan var på gång, men den drog förbi

Hej matte, har du något gott att bjuda på?

Roland vakar över Egon. Skulle nog inte känna mig alltför lugn om jag var Egon....

Somrigt!
Idag har sonen åkt till Köpenhamn, och igår åkte Fanny till Indien. Kvar är jag och djuren. Vad gör vi då? Jo, målar om badrummet! Snart klart. På fredag ska det shoppas nytt duschdraperi samt lite annat kul att piffa med!
Känslan just nu är typ What a difference a day make mixat med Green, green grass of home. Med ett stänk Almodovar.
Nöjd!
Tjing så länge.

Jag har lite lila hår! Tack Revlons färgbomb!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v