Fortsätt till huvudinnehåll

Livet just nu

Hej.

Nu tänker jag berätta lite hur livet är just nu.

Mycket av min vardag handlar om hur jag äter och tränar, och det avspeglar sig därmed på hela min tillvaro.

På en månad, sen jag träffade Alexandra, PT på Delta Gym, har jag förlorat 10 cm i midjan.
Vilket gör mig så otroligt glad, att det bara känns underbart att fortsätta med denna "fitness lifestyle". Att planera mitt ätande och min träning har gjort underverk med både humör och mått. Det har givit mig helt nya tankar om vad jag kan göra och uträtta här i livet, och jag är stolt och lycklig över hur pass stark jag är i min gymträning.
Idag tillät jag mig en s.k. ätardag eftersom jag varit relativt strikt i en månad. Jag tänker ändå köra chins och knäböj imorgon i gymmet, så att ha lite extra kolhydrater i kroppen kommer bara vara skönt.
Detta unnade jag mig idag:

en liten pizza och en alkoholfri öl. det smakade himmelskt gott!
Och till efterrätt ska jag få kokosglass! Det har jag längtat efter i två veckor, och idag slog jag till och köpte Ekologisk glass från Järna. MUMS!!!!


Väldigt nöjd känner jag mig efter denna måltid.

Vad händer annars i livet just nu?

Vi har tre killar boendes hos oss över helgen. Det är Fredriks kompisar från Åre som är här på Summerburst och inte fick tag på nåt hotell. Även One Direction är ju i stan, så allt är fullt... puttenutt liksom.

Men killarna är jättegulliga, och smög verkligen in inatt. Så det är bara trevligt!

jag har suttit på balkongen och läst stieg trenter. oslagbar sommarkänsla infinner sig omedelbart!
Stieg Trenters språk är...hur ska jag förklara?....ensamt i sitt slag. Oslagbart målande, tidstypiskt och tidlöst på samma gång.

En fröjd att läsa.

tog denna bild på migsjälv häromdagen. jag har ju jättelång näsa! hjälp! jag satsar på att det är ett ofördelaktigt perspektiv.
roland fyllde 2 år i torsdags

vet inte om han nånsin kommer växa till sig, men han är fin.
Idag var det härligt väder, om än lite stormigt, men frk Hund och jag tog en joggingtur och stannade till vid utegymmet borta vid Fiskartorpet. Kul med de där stenbumling-kettlebellsen!


smilla tyckte det var för varmt att lyfta stenar

jag sitter här och väntar, sa hon.
Vet inte om så mycket mer har hänt...?
Snart klart med allt i mammas lägenhet, det ska bli otroligt skönt.
Och imorgon jobbar jag på gamla Haga igen.
Och efter arbetspasset blir det träning! Tjoho!
Hej och tjing!

lisa lyon. redan på 80-talet var jag fascinerad av denna kvinna. foto: robert mapplethorpe

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v