Fortsätt till huvudinnehåll

Tröst-shopping pga snorig näsa


De här tightsen kunde jag inte låta bli att köpa. Min son höll på dö när han såg dom. Kommer inte få sällskap av honom när jag har dom på mig.....jag tyckte de var precis lagom punkiga och roliga.Kan bero på att jag är en patetisk medelålders tant som var alldeles för seriös som tonåring och nu har drabbats av självförverkligande-feber. Nåja, de är snygga ändå :)





I tisdags började det.
Först började grannen borra ( det gör han typ varje dag och man vet inte varifrån det kommer ) och det är inte lite fin-borrning det rör sig om utan här borras det så man inte hör när telefonen ringer eller att man har radion på. Och ALLTID på morgonen.
När jag väl vaknade på detta brutala sätt, märkte jag att jag hade jätte-ont i halsen. Nåja, masade mig iväg till yogan och tänkte att allt blir bättre av lite yoga (det blir det faktiskt!) men jaha, den var inställd. Har väl aldrig hänt tidigare.
Suck. Dagen kändes tung. Sjunga var det inte heller läge för med den halsen.
Tackade ja till två öppningspass på City.
Onsdagen började med att larmet gick igång en trappa ner. Vet inte riktigt hur det gick till, kan ha larmat av för snabbt eller så hade städarna inte larmat därnere och jag satte på istället för stängde av när jag kom. Jobbigt var det iaf.
Sen upptäckte jag att vi inte hade nån vikarie till det fullbokade intensiv-lunchpasset, det som jag brukar gå på. Men tydligen hade vi det, men ingen hade talat om det för oss. Vad bra. Att kommunicera är inte alltid det lättaste.
Det löste sig till slut, men svettigt var det ett tag.
Förkylningen blev värre och värre, och mängden snor i en liten näsa är en ständig källa till förvåning.
Idag är jag LEDIG och snoret har inte tagit slut, så det enda rätta verkade vara att shoppa lite. Och se vad det blev! Lite smått och gott. Mår redan bättre!


Jacobs kommentar: Nu kan jag ju inte använda mina. (han har röda höga och gula låga Converse)
Det är hårt att ha en mamma som tycker samma kläder är snygga

Kommentarer

  1. Ler när jag läser ditt roliga inlägg och tänker att även om vårt fodral = kroppen åldras så göms alltid där bakom en ungdomlig själ !

    SvaraRadera
  2. Där sa du ett sant ord! :) Jag kommer säkert hoppa runt i randiga neontajts på min 80-årsdag. Fast då kanske det är helt ute förstås.

    SvaraRadera
  3. Ja det är en risk man tar ...att axelvaddar och hockeyfrilla inte är så hippt som man tror : ) Trevlig lördagkväll önskas från Luleå

    SvaraRadera
  4. Vad menar du??!! Kan hockeyfrilla nånsin bli ute??!! :(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v