Fortsätt till huvudinnehåll

Dagarna kring jul

Så kom hon, natten innan julafton, min lilla stora dotter från den stora staden Paris.
Sen var det plötsligt julafton och nu känns alltsammans som mycket längesen.
Jag plockar fram lite bilder för att friska upp minnet lite.

ja just det ja, roland hjälpte mig att klä granen

väldigt hjälpsam ung man
det kom söta tomtar

den lille tomtenissen hade ljus rolig röst
Sen upphörde jag tydligen med att fotografera...Elin tog massa fina bilder, kolla hennes blogg om du vill se vad vi hade för oss!
Efter ett par dagar skulle jag jobba lite. Det första som mötte mig när jag kom var detta:

städerskan måste ha trott att vi hade stängt hela helgen
nästa dag hittade jag denna glada figur i roddmaskinen! en fransk friskis minsann!

lugnt och skönt på sankt eriksbron!


nästa dag hade jag dessa individer som sällskap vid frukosten. en dotter...

en matintresserad katt...

samt en ständigt hungrig hund
Hungriga hunden och jag gick sen på promenad, eller gick och gick, här skuttas och joggas det väldigt mycket. Vädret har varit fantastiskt vackert, snö, sol, minusgrader! Härligt!

kolla vilken vinter!




smilla hittade en hög med fågelbröd och ville smaka såklart

jättegott, matte, jag lovar!
Idag jobbade jag på Sveavägen. Nu ska jag inte jobba i receptionen på ett tag, för jag ska börja på nytt jobb. På fredag börjar jag på medlemsservice och jobbar kontorstid måndag till fredag. Faktiskt första gången i hela mitt liv. Ska bli kul att prova på!

Igår var Elin och jag på ett Indoor Walking Intervall-pass. Det var väl bra på sätt och vis, men det blev aldrig riktigt jobbigt. Det gick ju inte att göra det mer jobbigt liksom, det gick för långsamt. Något känns dessutom lite skumt när ledaren, som själv kallade detta högintensiv träning, ser ut som en härlig, nygräddad lussebulle. Hur går det ens till? Hur kan man leda högintensiv konditionsträning men ändå lyckas förbli en gräddbakelse/lussekatt/bulle? Det är väl fint att alla är välkomna och man får vara hur som helst och blablabla, men det kändes inte jätteinspirerande. Snarare lite som om något var fusk. Eller lite för skonsamt (läs:mesigt).

Sådär, nu har gnälltanten sagt sitt! Fortsätter med hundpspring och yoga istället!
Vi avslutade träningssejouren med supergoda pizzor tillsammans med Linda, som hade tagit en mamma-på-vift-kväll utan sin lilla familj.


Idag var vi i Hagaparken, hunden och jag, innan jag skulle jobba. Helt fantastiskt! Mindfulness och träning på samma gång. Och i sällskap av världens bästa, gladaste träningskompis (näst efter Elin såklart!). Känner mig harmonisk och priviligierad.





Och imorgon är det årets sista dag.
Det blir lugnt för min del, långpromenad och ta hand om djuren ifall det smälls mycket. Och kanske lite skumpa.
Nu tittar jag på Hotel Marigold. Och snart blir det kvällspromenad. Antar att alla är mycket intresserade av att veta detta.
Tjing och gott slut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v