Fortsätt till huvudinnehåll

Några lediga dagar

Oro.
Jag är uppvuxen med oro.
Att oroa sig över i princip allt; vädret, vad folk ska tycka om saker och ting, om jag ska missa bussen, om det jag vill köpa kommer finnas i affären, helt enkelt en oändligt lång lista, det var, och är fortfarande, min mammas livsluft.
Hela mitt liv har jag haft som en eldskrift framför ögonen: "bli inte som mamma".
Lik förbannat kan jag känna att jag har en oro i mig, jag med, och det stör mig mest att det kan gälla skitsaker. Som om hon och hennes oro och rädslor har ätit sig in i mitt innersta som en parasit. Precis så känns det. Jag har en parasit i mig.
Hade inte tänkt skriva om detta, men bokstäverna bara hoppade ut på skärmen.
Och min sammanfattning är, att när jag är hemma och är ledig, kan den här oron plantera sig lite, balansen blir fel och tankarna tippar åt ett håll. Och det är ju väldigt dumt. Är verkligen fullt medveten om det.
Har något bra någonsin kommit ur oro och rädsla? Nej, skulle inte tro det.


här har vi två som inte oroar sig i onödan

Nu släpper jag det ämnet.

Har även hetsat upp mig på PostNord som skulle leverera mitt paket från MatSmart.

Beställde hemleverans. Fick sedan massa sms att paketet var på väg, det var i Örebro, det närmade sig kl 03:00 på natten, snart var det här...men inget kom. Sen fick jag ett sms till att jag skulle boka leverans. Jag ba´. eh, jaha, jag trodde jag hade gjort det. Portkod hade jag skrivit in eftersom det var obligatoriskt vid hemleverans vid beställningen som gjordes den 9 juli, alltså snart en vecka sedan.
Okej, de skulle komma iallafall igår mellan 10 och 12. Koden hade jag ju som sagt redan lämnat, fick även fylla i att det gick bra att lämna utanför dörren om jag inte var hemma.

Tänkte redan då att det här kommer de aldrig fixa, bäst jag är hemma kl 10
.
Gick ut med hundarna på morgonen, var hemma 10.

Jamen dåså, självklart hade de varit där (utanför porten såklart för hur skulle de stackarna ta sig in?) kl 9:27 och skickat sms att de inte kunde leverera för porten var låst. Och självklart kommer de en halvtimme innan tiden de uppgett.
Vidare står det att jag kan hämta paketet på Ica.
Nu har jag ju betalt för hemleverans men tänker att ok jag hämtar skiten på Ica så vi får ett slut på det här.
Går till Ica. Där ser de i sina uppgifter att paketet är i Segeltorp, för de åkte tillbaka dit med paketet igår fastän Ica ligger i min fastighet. Så då kan jag inte hämta paketet förrän tidigast på måndag efter kl 16.
Sånt här kan göra mig galen. Är det bara idioter som kör ut varor? VEM tror att det går att komma in i ett hus i Stockholms innerstad utan portkod???  BLIR.SÅ.TRÖTT.

Klarar inte av denna ocean av dumhet. Jag dör.

Släpp släpp släpp.

Tussen har släppt

Och Egon är nöjd i sin balkongstol.

För övrigt kör jag på med mina Tabata-intervaller och annat kul. Kollar på inspirationsklipp på YouTube och planerar vilka roliga övningar jag ska köra nästa gång. Tycker redan jag känner mig starkare och uthålligare.



känner att jag måste avsluta med två katter som dricker te


Jaha. Går ut med hundarna och tänker på något annat. Men SUCK. Hur kan det vara såhär? Varje gång något ska levereras med PostNord, missar de portkoden. HUR?
Ofattbart.
Dumhet och ineffektivitet gör mig arg.
Nää nu måste jag sluta tänka på detta.

Hejdå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v