Fortsätt till huvudinnehåll

Tankar en lördag eftermiddag


Den här veckan har varit grymt jobbig.
Först söndagen, när jag fick en total blackout när jag skulle räkna kassan på jobbet. ALLT kom tillbaka med ljusets hastighet, jag är värdelös, jag kan inte räkna, jag måste söka ett annat jobb, ingen kan nånsin tycka om en sån loser....det var skrämmande hur jag på ett par minuter bara lät allt arbete jag gjort med migsjälv falla, hur jag blev helt skyddslös och fullständigt ett offer för omständigheterna. Och samtidigt lägger jag allt ansvar på migsjälv, för jag ska nämligen kunna allt på en gång, jag får inte göra fel, det kan andra ägna sig åt, men inte jag, inte. Jag måste alltid vara värre än andra, vare sig jag sjunger Brünnhilde eller jobbar på Friskis eller tränar. Men den här gången insåg jag det åtminstone, även om skadan redan var skedd då. Min kropp bara stängde ner, det kändes som (inbillar jag mig iallafall) som när en dator bara går in i viloläge, fast man inte har tryckt på nånting.
Jag förstod inte att det tog så enormt mycket kraft och energi! Jag har varit helt slut hela veckan. Måndagen bjöd på en liten ljusning, och på kvällen på jobbet hade jag jättefin hjälp av min söta kollega och då kändes allt (nåja, nästan allt) bra igen. Och jag blev väldigt glad över ett mail jag fick med 5cm höga orangea bokstäver.
Men inte ens det fick mig att orka igenom veckan på ett bra sätt. Träningen har känts jobbig. Nästa vecka lägger jag om schemat och kör ett par andra pass. Måste koppla av både kropp och hjärna. Måste fundera över varför jag tror att jag måste ta ansvar för andra människor också. Och varför jag är så otroligt fruktansvärt rädd för att framstå som en normal människa med fel och brister. Varför, varför ,varför? Varför tror jag fortfarande inte att nån kan tycka om mig som jag är?
Tror det är därför jag gillar djur. Djur gillar mig, bara för att jag är jag. De gillar min energi.
Antagligen, inser jag när jag skriver detta, är det precis samma sak med människor, men se, där kopplar hjärnan och känslorna och tankarna och det jag har upplevt på och jag blir DUM. Jag blir ett offer för felaktiga signaler, och min kropp reagerar med stressbeteende.
Nåja, alltid är det ett litet steg på vägen att åtminstone se det här och reflektera över det och tänka: jaha, såhär är det.
Så det är där jag är helt enkelt. Så är det.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v