Fortsätt till huvudinnehåll

Uppdatering!

Ok, nu är det dags! Bloggen ska få det där Paris-inlägget!

Ska bara börja med att reflektera över Olof Röhlander - sitter och tittar på en dokumentär om honom. Han var ju hos oss på F&S när personalen hade sin uppstartsdag (gaaah, får ont i magen av det fula ordet!) och höll sin föreläsning.

Vet inte vad det är som gör att jag känner mig så jäkla tveksam??? Nåt känns så himla svenskt, lagom och rätt i tiden. Slätstruket. Roligt, javisst, men jag vet inte...så himla utslätat ändå. Eller?

Men här kommer Parisbilder!

Here we go!
på arlanda hittade jacob arnolds bok (finns det flera?) och var tvungen att ta sig en titt

sen blev planet lite försenat och jacob bestämde att terminal 2 på arlanda var den sämsta terminalen ever typ

jag köpte denna bok och kunde knappt sluta läsa. otroligt spännande.
och pang så var vi på CDG

jaha ja.

sen tog vi RER:en in till stan.

jacob och jag hatar RER:en
men det var 25 grader varmt och vi var framme hos elin

livet kändes lite bättre

jag hade mina barn på samma ställe

och hoppsan, dom är visst vuxna

behövde lite kaffe innan vi drog ut på stan!
vi gick till ett litet pizzahak med världens godaste pizzor! äkta napolitanska!

det fanns till och med en med aubergine

sen gick vi till en irländsk pub

det var varmt och fransmän som såg ut som en parodi på fransmän satt längs canal saint-martin och drack rödvin och spelade gitarr. och vips så var den dagen slut.
lördagen började med powerwalk för elins och min del längs kanalen bort till parc de la villette. och så köpa färska baguetter på hemvägen såklart!
le petit dejeuner! hurra!

vissa var svårväckta

jag tog en liten vilopaus innan vi drog ut på stan
flanerade runt i marais och kollade i second hand-affärer

vissa tyckte inte det var så värst kul

men jag hittade både prickiga sidenbyxor och kavaj, kjol och blus! billigt som 17! nöjd :)
elin, duncan och jacob köade för falafel. men jag var inte hungrig ännu.

satte mig och väntade på mitt gäng

mitt hår ser as-skumt ut
på hemvägen var det ett gäng killar som körde nåt capoeira-aktigt. hann inte riktigt med...men de var väldigt duktiga.

han bara flög förbi

men jag var bara intresserad av min glass i blom-form. choklad och kokos. mmmmmmm!
på kvällen åt vi middag hemma

ostfondue! fantastiskt gott!

vi åt och åt och åt. speciellt jag och elin! och sen såg vi på the departed och sen sov vi som små stockar!
Det var de första dagarna! The rest is yet to come!
Hej hopp onsdagsplopp.

Kommentarer

  1. Jag dör hahaha, dina kommentarer under bilderna är ju fan bäst.
    Så härligt ni verkar haft det! Jacob berättade att han hade haft det sååååå roligt när ni höll på att shoppa ;) Syns på bilderna också, härligt. haha Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Johanna <3 Det var mysigt att få umgås med båda mina barn samtidigt, och hur tråkigt Jacob än hade det stundtals, så var det himla kul att han följde med. Hoppas vi ses snart! Kram!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v