Fortsätt till huvudinnehåll

Göteborg tur och retur

I söndags tog jag flyget till Göteborg.

Det var billigare än tåget, så då fick det bli så.

Snabbt gick det också, och efter ca 50 minuters flygtur, klev jag av på Landvetters flygplats. Tog flygbussen in till staden och checkade in på mitt hotell, Barken Viking. Där lutade allt, till och med sängen, men det var charmigt på nåt sätt.
det är båten därframme som är hotellet. observera gubben till vänster, han blev jättearg och trodde jag försökte smygfota honom. här håller han sin tidning framför ansiktet, så man inte ska känna igen honom. hahaha, sicken knäppis!
Sen gick jag till Operan, som bara ligger ett par meter därifrån, och hämtade min biljett till dagens föreställning, "La Juive" (Judinnan) av Halévy, ett sällan spelat stycke.
Varför förstår man när man ser det.
Här hade de ändå kapat minst en timme, men det kändes rätt mycket ändå.
Min kompis Lasse var dock jättebra, och när han sjöng sin aria mot slutet, blev det plötsligt en annan intensitet i stycket. Jag vakande liksom upp ur "lagom-dvalan". Kören lät också fantastiskt, riktigt häftigt och maffigt med sån samlad och precis körklang. Mycket proffsigt.
Efter detta var jag helt slut, och gick och köpte mig något att äta. Sen hängde jag på mitt lilla hotellrum och tittade på ett hundprogram på tv. Lyxliv!
Igår, måndag, skulle vi mötas upp 13:30 vid operan, jag, Sebastian och Bosse, och sjunga lite av Valkyrian. Fram tills dess gick jag mest och drog, satt vid Domkyrkan ett tag, åt en yoghurtglass, köpte två nagellack...ja, det var väl typ det jag gjorde.

kolla vad jag ser kulturtant-aktig ut

domkyrkan bakifrån

röda brax som jag sydde typ 1981 (jag skämtar inte!)

ett träd. jag gillar träd i stan väldigt mycket.
Sen sjöng vi. Det var roligt, men jag kände mig inte helt på topp. Men det var såklart kul ändå.
Och sen var det snart dags att ta flygbussen ut till Landvetter igen. Här har jag tagit ett par riktiga turistbilder genom bussfönstret.

park avenue. för er som trodde att den ligger i NY, kan jag berätta att  ni har fel. götet is the place!

götaplatsen och poseidon! staketet är en kvarleva från lördagens göteborgsvarv skulle jag tro

korsvägen med liseberg där bakom

tänk att lyckas få lyktstolpen precis mitt i bild!
det där gick ju lite bättre
Sen satte jag mig med en lyx-kaffe och en yoghurt, för att fylla på med lite hyfsat bra energi och titta på flygplan!

gott!

visst ville ni gärna se även denna vinkel?
Jag satt där och tänkte att det känns som om åska är på väg. Tyckte det höll på blixtra och ha sig också, men trodde först jag inbillade mig.

nåt var på väg in...
Ok, för att fatta mig kort: jag inbillade mig INTE. Ett enormt åskväder drog in, inga plan kunde landa eller lyfta och vi blev lite drygt tre timmar försenade.
Under tiden lånade jag  bl.a. ut min laddare till en medpassagerare och som tack för detta blev jag bjuden på ännu en kaffe. Riktigt trevligt!
Och till slut kom vi till Stockholm, och där stod Jacob, Smilla och Arne och väntade.

Idag har jag ont i halsen och känner mig helt sänkt, så ingen träning.
Sjöng en snutt, det kändes rätt ok.

Lyssnade även på en snutt som jag spelade in på min lilla telefon när vi sjöng igår. Tycker jag låter så hemskt att jag knappt borde få öppna käften överhuvudtaget. Jag låter som en seg kärring med asfult vibrato. Måste snarast lyssna på en bättre inspelning, för om jag låter sådär, då kan jag faktiskt lägga av på momangen. Och jag skämtar INTE.

Tack och hej leverpastej.



rolle låtsas titta på nåt, egentligen siktar han in sig på smillas öron, den busen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v