Fortsätt till huvudinnehåll

Hej jag lever

Otroligt dålig på att uppdatera....har helt tappat gnistan. Skärpning tant Gunilla!
Senaste veckans highs and lows: jag blev uttagen att bli yogaledare! Är jätteglad för det! Fick till och med lite privatundervisning av Carina, grand old lady i F&S och ansvarig för yogautbldningen. Dagen efter fick jag ett mail från henne med fin feedback, bl.a. dessa rader : Behåll din integritet och hantera DIN kropp klokt. Det är det bästa råd jag kan ge.
Tycker det var fint och klokt.
På jobbet har det varit sjukdom och semester, och jag och Lena, som är ännu nyare än jag, fick en del jobbiga ärenden.
Skulle bara vilja vråla åt folk: Men lär dig uppföra dig, människa! Hur kan man tro att någon överhuvudtaget i hela universum vill hjälpa till om man börjar med att skälla ut den som svarar när man ringer?
jag blev jätteförkyld bara sådär pang på, för att klara att svara på alla samtal fick jag sitta med ånga samt dricka te med riven ingefära i.
Ikväll är det final i svenska melodifestivalen, vilket känns som den största händelsen i normalsvenskens liv år 2015, Jag tänkte försöka mig på att delta i denna eufori, men det går bara inte. Det är så himla tråkigt att jag inte står ut. Zappade över ca 2 sekunder och där stod en typ gullig snubbe i samekläder och sjöng nån slags astråkig jojk-grej. Asså, va???!!! Näää. Det går inte. Jag tittade på Jonas Kaufmann i Tvåan som inte heller är den roligaste på jorden, tycker jag, jag menar, han är ju inte Maria Callas direkt. Men jämfört med jojk-nissen eller dansbandsgubbe från Skåne...valet var inte direkt jättesvårt.

värsta ikonen
Tänkte mig att få provsjunga till Radiokören, men NÄÄÄ jag fick inte ens komma!!! Jag ser ett scenario där de som läser folks cv tänker: Oooooo kära nån, en avdankad Wagnersopran! Henne är det ingen idé att lyssna på ens, hon har säkert vibrato som Astrid Varnay om hon hade sjungit idag (och varit typ 97 år gammal om hon inte varit död) och hon kan säkert bara sjunga jättejättestarkt och antagligen är hon i princip tondöv efter att ha sjungit Elektra och Isolde och annat konstigt som vi inte ägnar oss åt. Så hon får inte ens komma. (och det gällde altstämman, HALLÅ!)
Jag blev arg och besviken, men tjolahopp liksom, min bästa tid är ju nu, det heter det i sången, fråga Jan Malmsjö, men jaha, det gick tydligen inte fram.
Eftersom jag känner mig som Fågel Fenix i princip vareviga dag, skakade jag av mig detta med ett argt hojotoho och satsar nu på att bli en jättebra yogaledare som kanske kan tillföra en del fiffiga tankar vad det gäller andning. Andas kan jag iallafall.

roland kan också andas


Våren bjuder på ledarutbildning uppdelat på två samt en resa till Paris i början av maj.
Nu ska jag dricka lite mer vin, titta på Lewis, tvätta lakan och ta en sen hundprommis så småningom.
Tjing därute!

direkt från min mage: tussen mjölktrampar

han befinner sig väldigt nära
Trevlig helg!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v