Fortsätt till huvudinnehåll

Fredagsmys


Fredagsmys...plötsligt är det ett vedertaget begrepp. Snacka om reklamkupp. Fredagsmys....bläää. Som om alla människor lever samma kärnfamiljsliv med jobb måndag till fredag och lediga kvällar och helger.Och då myser man med sin familj, och mysa är dessutom förknippat med att sitta i en soffa, se på tv och äta godis. Eller så reagerar jag bara onödigt starkt, som vanligt! :) Men om ingen reagerade, skulle ju ingen förändring komma till stånd heller. Så jag fortsätter vara arg som lilla My, i tron att jag kan förändra nånting iallafall. Åtminstone min egen situation!


Själv har jag jobbat som en galning den här veckan, och ska så göra även imorgon. Ledig på söndag iallafall, och sen jobb måndag och tisdag på Friskis. Sen får jag lite tid för mig själv, dags att vara sångerska några dagar igen.


Konserten i måndags var en galen historia med både det ena och det andra om man säger så. Men jag klarade mina uppsatta mål, att hålla mig lugn och inte sjunga upp mig och upp mig och upp mig, att inte bestämma i förväg att det kommer gå åt helvete pga 1) att jag just fått mens 2) att jag fick vänta så länge på min tur att jag slemmat igen 3)att jag frös när jag väntade så jag blev stel i käken 4) alla möjliga anledningar i stil med att jag inte borde sjunga det där alls och att ödet vill att jag gör nåt annat typ


Men som sagt, jag stod över allt detta och var nöjd med min insats. Kunde släppa det och gå vidare direkt efter, kunde sova (helt ny upplevelse! Sova efter en konsert/föreställning, woohooo!), yogade och jobbade på Friskis dagen därpå utan att hela tiden tänka på vad jag hade kunnat göra bättre. Och inte var jag speciellt nervös heller!


Fick en liten fråga häromdagen om jag skulle kunna tänka mig att jobba typ 40% på samma anläggning och alltså inte vara extrareceptionist längre. Detta satte igång alla möjliga tankar, jag har ju inte haft ett fast jobb på år och dag även om jag varit vid olika teatrar under längre perioder. På nåt sätt tycker jag det är lite skönt att hoppa runt och gå till olika ställen och bestämma själv om jag vill jobba lite eller mycket, men å andra sidan vore det skönt att veta att den och den dagen jobbar jag och jag tjänar si och så mycket i månaden. Men oj, jag har nog jättesvårt att binda mig tänker jag! Hur har jag kunnat vara gift så länge som jag var? (19,5 år) Men så flyttade vi och reste mest hela tiden också.


Jag får väl se vad som händer....drar det ett varv till i skallen. Samma ställe....rutin...lön....ojojoj.

Kommentarer

  1. 1. Fredagsmys är en helt sjukt bra reklam, tänkte själv på det igår. Och ja, varför måste alltid mat vara vår njutning??

    2. Jaaaa! Tacka ja till de där 40%!! Save us from ostrukturerad schemaläggning!

    3. Härligt att det gick så bra med sången i måndags! Eller i alla fall allt runt omkring! Jag tror verkligen att du kommer att nå helt andra nivåer med den nya person du är, sen kanske det inte bär dig till La Scala (eller hur det nu stavas) men det målet kanske du kommer att ha längre. Mitt sångmål nuförtiden är faktiskt inte att sjunga så jävla fint längre, utan att släppa på så mycket rakt inifrån att jag får uppleva det där som jag upplevde hos dig när jag började gråta! Det är bättre än alla scener i hela världen (och då har jag ändå ett enormt ego-behov...)

    Stor kram! Ser fram emot att sjunga igen, men det är mycket i schemat nu!

    SvaraRadera
  2. Du är så klok!
    Ses snart, typ på måndag skulle jag tro :D
    Stoooor kram// G

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v