Fortsätt till huvudinnehåll

Vardagsträning och födelsedagslunch

Jag


Skuttade upp, inte alltför tidigt, för att hinna uträtta lite ärenden innan vi åkte till lilla mor. Tog på mig springkläder, så kunde jag jogga mellan mina små stationer, så fick jag en liten träningsrunda samtidigt.
När jag kom hem, drog jag lite i mina gummiband, dvs träningsgummiband, och vips! hade jag fått lite biceps- och magträning också. Så kan det gå när man tror att man inte har nån tid! Funderar på att springa till jobbet imorgon, jag kan ju komma 10 minuter tidigare så hinner jag ta en snabbdusch innan arbetstidens början.
Shit, vad jag är effektiv!
Födelsedagslunchen hos mamma blev riktigt trevlig, jag tror det knappt själv!
Det där med att inse att jag är en egen person, inte bara mina föräldrars barn, hjälper mig faktiskt. Och så mantrat, "jag bestämmer själv i mitt eget liv", det hjälper mig verkligen!
När vi kom hem orkade ingen av oss äta nån middag, så jag har bara tagit det lugnt och druckit ett glas vin och Jacob knatade bort till en kompis.
Idag har jag laddat ner Skype!
Det verkar som om jag inte har nån fungerande mik, men jag får väl skaffa ett headset. Och min webkamera är usel, men snart kan jag skypea med Elin, tjohoo!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v