Fortsätt till huvudinnehåll

Kommer mig inte för...

Jag har kommit av mig.

Efter NY kändes allt så fantastiskt, och jag hade så många planer - det har jag i och för sig fortfarande, men jobbet och allt runt omkring tar all min tid. Hinner inte sjunga. Hinner inte träffa pianist. Hinner inte ta kontakt med folk.

Inte bra. Inte bra alls.

Vet inte hur jag ska med Friskisjobbet? Är trött på att inte hinna det jag egentligen vill. Att känna mig begränsad på och av jobbet. Att vi inte alls är på samma planet i personalgruppen. Att jag är en mycket mer fri själ än vad verkligheten just nu tillåter.

Men jag måste ju få ihop pengar på något sätt...? Hur? Hjälp och tips mottages tacksamt!

Jag har haft Smilla med mig på jobbet varje dag. Men vi har hunnit med en del andra prommisar också. Här kommer det senaste ur vårt liv:

Rolle kan ligga stilla ibland!

Smilla och jag powerwalkade till Sumpan

hej vad det går

kvällarna är mörka och det är läge att tända ett ljus och dricka en kopp te efter sista kvällspromenaden
på väg till jobbet härom morgonen

det vita på golvet är ägg, inte popcorn! Smllisen ville bara ha gulan.

piggade upp mig med hawaiibrallor
sjöng på valkyrian igår. Aaaaaaaaaaaaaaaa, underbart!

sen gick vi runt Laduviken och uppför hoppbacken vid fiskartorpet

jaha, det är väl bara att sätta igång

himlen såg lite dramatisk ut

men högst upp var utsikten fin! såg ut som i dalarna (eller som jag tänker mig dalarna..)

hopptornet

vi tittade lite på nejden och pustade ut
gick hem och åt lite glass. den tog snabbt slut.

tussen satt och spanade lite

idag var vi vid bellevue bla.

och jag köpte gladiolus

och astrar!

och det finns massa rönnbär.
hejdå.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v