Fortsätt till huvudinnehåll

Dog blog rullar på....

Jag tänker verkligen på allvar att göra detta till en hundblogg.

Jag har ju haft tankar om att göra en mer professionell sångerskeblogg, men jag har liksom inte riktigt motivationen...tycker bara det känns lite småtöntigt.
"Titta på mig, jag är en så fantastisk och unik operasångerka, oj vad jag är dramatisk och ojsan jag ser fortfarande ganska ung ut fastän jag har hållit på i 158 år typ. Och jag kan röra mig också! Samtidigt som jag sjunger det svåraste som finns! Ge mig jobb ge mig jobb ge mig jobb! Och MASSA bekräftelse!"

Kanske elakt och cyniskt. Men jag är så trött på den där världen. Vill helst bara vara i fred, vara ute med älskade hunden, göra saker jag njuter av och som ger mig något, ha det lugnt.

Egentligen, så långt tillbaka jag kan minnas, har jag bara velat ha det lugnt och fridfullt omkring mig och inte sticka ut och vara annorlunda. Jag har alltid alltid alltid känt mig annorlunda, och har aldrig haft behov av att understryka detta ytterligare.

Knasigt att då välja att bli operasångerska, och dessutom ge sig in i det mest extrema facket och sjunga Brünnhilde, Elektra och gänget.

Märkligt.

Vem bestämmer vilka val jag ska göra i livet? Jag själv?

Och isåfall, varför? Varför väljer jag något som jag egentligen inte vill?
Eller, det klart en del av mig ville detta, men framför allt tror jag att jag inte vågade välja något annat, eftersom jag inte trodde att något "vanligare" skulle vara något värt.

För att jag tror att jag inte syns/finns/märks/får bekräftelse/blir älskad annars?
Kanske.
Men knäppt är det.

På tal om knäppt, jag har ju haft ont i halsen och känt mig låg och trött och energitömd hela veckan - i förrgår (eller igår var det kanske) fick jag mens.

Ni som inte vill läsa om mens kan ju sluta nu.
Ni andra, här kommer den spännande fortsättningen:
Vid min höga ålder, he-he, är mensen oregelbunden, så pass oregelbunden att jag trodde den hade lämnat mig för gott. Men icke! PANG sa det (nåja, kanske inte ändå, men typ) och blodet rann och rann. Och det gör det fortfarande.
Igår kände jag mig rätt pigg ändå och tänkte springa lite med Smilla, men det tänkte inte hon. Såhär löste hon situationen:

lägger mig lite

jag är glad men tycker nog inte vi ska springa

tror det luktar lite spännande i luften här...

kom och sitt bredvid mig

jag är ju så söt och snäll
...men springa kan vi göra en annan dag.

Nu ska vi gå ut, och sen ska jag gå på ett skivstångspass på Svea. Det var väldigt längesen, så det blir....spännande, kan vi kalla det.

Tjing och trevlig fredag!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v