Fortsätt till huvudinnehåll

Dream on





Soffor staplade på varandra, sitta i soffan längst underst med en tallrik fylld av snäckor och stenar, middagsbord med någons föräldrar som fullkomligt älskar mig, händer som söker varandra, kissa för öppen dröm ( jag vet, helknäpp dröm) och allt detta domineras av att jag är tillsammans med en person jag inte vill träffa. Absolut inte.
Solklart eller hur? Och jag fick inte hålla på och röra på mina stenar och snäckor, för det störde.
Jaha.
Som vanligt när jag drömmer nåt jag minns och som känns lite omtumlande, är jag lite väck resten av dagen. Faktiskt fortfarande.
Lite piggare i kroppen dock tycker jag! Imorgon jobbar jag också precis hela dagen och hinner inte träna, men i helgen ska jag springa.
Beställde ett slags mobilgrejsimojs som man kan ha på armen när man tränar, det kom idag. Asfult faktiskt, fattade inte ens vad det var först. Men kanske funkar, vi får väl se.
Nu ska jag ta lite rooibos-te som jag fick av Johanna. Hoppas på en lugnare natt dröm-mässigt. Fastän det är väldigt spännande att drömma.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack sÃ¥ mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er nÃ¥gra bilder. (jag har ju ca ett Ã¥rs bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 pÃ¥ ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade pÃ¥ pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med ocksÃ¥) Klippte hÃ¥ret pÃ¥ en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var ocksÃ¥ supergott. Min lavendel trivs pÃ¥ balkongen. Har ett arrangemang med balkonglÃ¥dan, sÃ¥ att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och dÃ¥ menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var pÃ¥ v