Fortsätt till huvudinnehåll

Bomull i örat


Sitter här med fetvadd i vänstra örat.
Vet inte riktigt vad som hänt, men det är liksom lock för ena örat. Vatten kanske?
Nu har jag just testat med Revaxör ifall det är en vaxpropp, därav fetvadden. Ska snart ta ut den och spola vatten i örat och sen hoppas jag att jag ska höra som vanligt igen.
Konstigt när något inte är som det ska, då är det det enda man kan tänka på. Gäller inte bara öron, gäller allting.
Väntar man på att nån ska höra av sig och den inte gör det, är det det enda man kan tänka på. Man blir upphängd.
Jag har varit upphängd på fel saker i flera år tycker jag, men nu har jag rensat. Aldrig mer upphängd!
Pratade med god vän om det häromdagen, det där beteendet att tro att det är allt eller inget som gäller. Inte så bra beteende, även om man som jag i min ungdom tyckte att det fanns något romantiskt och storslaget över det. Men sanningen är att jag många gånger istället kört rakt in i en vägg i 180, just för att jag inte velat se andra vägar.
Har jag bestämt mig för något, så är det så.
Har jag fastnat för en person, är det den som gäller även om verkligheten gör allt för att få mig att se att det här personen inte är den jag har bestämt.
Det var bara relativt nyligen som jag insåg att det överhuvudtaget fanns något i livet som hette balans. Och att det dessutom var något bra.
Och jag tror att det inte är förrän NU som jag börjar få in balansen i mitt eget liv.
Jag kan sjunga, träna, jobba på Friskis, undervisa, yoga, vara mamma och en massa annat utan att det ena behöver utesluta det andra. Och det är ju en enorm frihet!
Det har jag aldrig insett tidigare. Jag har trott att om jag inte satsar hela min existens på en sak, så går det åt helvete. Och så gick det åt helvete ändå, och så fanns det inget annat att ta till.
Näää, det där är ju inget bra, det hör man ju! Så bort med det.
Nu är det bort-med-fetvadd-dags också. Håll tummarna för att hörseln är tillbaka!

Kommentarer

  1. Hej på dig, Gunilla! NU låter det som om du har kommit på något viktigt. :-)

    Kram från Räkis (och hoppas örat blir bra riktigt snart)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v