Fortsätt till huvudinnehåll

Yoga på svenska


Jag gick iväg på en yogaklass idag. Jag gillar yoga, har gått på ashtanga-yoga på ett underbart ställe på Odengatan, läs mer här, jag gick på gravid-yoga när jag väntade Jacob och jag har yogat i Lill-Janskogen halva sommaren. Så jag kände mig taggad och redo och förväntansfull. Och tyvärr var jag kanske lite hungrig också.
Själva lokalen var en sån där lugn träninglokal, där man knappt törs prata i omklädningsrummet ens, för då förstör man lugn-och ro-stämningen. Sen kom man in i salen och tog sin matta och filt och var tyst som en...ja, en sten kanske?...medan man varvade ner till helt olidlig pianoklink-/meditations-/new age- musik-smörja. Som musiker är det OTROLIGT svårt att ignorera skitmusik. Det kan väl iochförsig vara musik om man nu tycker att det behövs, men varför dålig musik??
Passet var väl inte katastrof, men det var liksom så svenskt. Jag tänker mig ändå att de flesta vill utöva yoga för att man vill åt något mer än bara rörelserna. Och det blev liksom så konkret och ospännande och präktigt. Jag grips lätt av pinsamhetsfeber när svenska tanter ska vara lite asiatisk-influerade, trots att det bara understryker det där jättesvenska. Kanske är jag överkänslig, halvasiat som jag är, men näää, inte my cup of tea.
Det värsta var på slutet, när dessutom byggnadsarbetet i fastigheten nådde någon slags kulmen, och ledartanten började likna detta med med människokroppen, och att man måste ta hand om sig själv på samma sätt som ett hus och ibland riva ner fasaden för att man skulle åldras fint ungefär. Fick någon slags frikyrko-feeling där, det kunde ha avslutats med att vi skulle sjunga en sång och hålla varandra i händerna, och som sagt, då var jag redan slut i huvudet av hunger och kanske för lite kolhydrater under dagen.
Och till sist skulle vi slappna av till den OLIDLIGA musiken igen.
Jaha.
Tror jag tar mig ett glas vin nu.
Vet inte riktigt varför jag ens hetsar upp mig, men that´s the way I like it, eller nåt. Att hetsa upp mig är min lilla specialitet. Jag kan hetsa upp mig över en hel del, även om jag har lugnat ner mig med åren. Men jag kan ju inte bara lägga ner, resignera och bli en medelålders mespropp.
Så jag fortsätter tills jag dör. Hellre arg än likgiltig!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Zombie Friday

Headache, runny nose and feeling like a zombie. The last week hasn´t been too much fun, not only because of zombie mood. todays´mood Almost fell asleep standing up  :( I normally only drink coffee in the morning, but today was an exception... This little guy doesn´t know what  being a zombie feels like. He celebrated his 8th birthday yesterday! Nice thing though: I´ve been jogging with the dogs this week, which is kind of my own therapy against depression. Knee feels (almost) fine, and I feel soooo much better after doing it. Best therapy in the world, dogs and physical movement 💗💗 Right now, I´m relaxing in the sofa, listening to french pop music from the 1960s´. Roland loves Gilbert Becaud  😼 Jeanne 💘 Have a lovely friday!

Kontakt

Jobbhelg, hemma och lite trött nu. Fick dessutom för mig att springa fram-och tillbaka idag, kändes lite småtrögt speciellt på hemvägen, men hem kom jag. När jag hade varit hemma en stund, ringde mobilen, och det var en kontaktperson från Hundhjälpen. Efter alla dessa kontaktförsök, hörde äntligen någon av sig, jag som nästan hade gett upp. Hon var också inne på att den kattälskande hundflickan Lia skulle passa oss bra, och nu skulle hon ta reda på lite mer dagsfärsk information och höra av sig igen under veckan. Åh, vad spännande! Tänk om vi snart har en hund! Glad glad glad. Här är hon! Nu ska jag sova, imorgon blir det lunch med Sandra och sen köpa vinterskor till Jacob. Och kanske titta på en hundsele eller så :) Godnatt!

Long time, no see + bildbomb :)

Tack så mycket. Jag är tillbaka! Alla ni 3 som brukade följa min blogg, ni kanske undrade vart jag tog vägen ;) Ja, massa saker kom emellan. Jag kände mig inte motiverad att blogga överhuvudtaget. Tänkte jag skulle slänga ihop ett inlägg och se om jag tyckte det var kul och givande. Tror jag ska ge er några bilder. (jag har ju ca ett års bilder att ta igen, haha! Don´t worry, ska inte slänga upp 700 på ett bräde!) Känns som jag gör det här minst lika mycket för min egen skull... Idag är det midsommarafton och jag hälsade på pappa Egon säger hej (och en blöt barfotasko fick vara med också) Klippte håret på en yogaledare, fick rosévin som betalning! Supergott ju! Och lax med färskpotatis var också supergott. Min lavendel trivs på balkongen. Har ett arrangemang med balkonglådan, så att inte vissa flockmedlemmar hoppar ut (och då menar jag inte hundarna) En annan kväll. Halloumi, hoummus, avocado. MUMS. Elin kom hem! Eller snarare, hon var på v